Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Teď a tady

Nejdůležitější moment v životě je ten: „Právě teď!" Podle toho jak se cítím nyní, jak smýšlím, se bude utvářet i zítřek.

Právě teď píšu. Mé prsty dopadají na klávesnici. Slova se skládají do vět. Vzniká příběh, který vy právě teď čtete. To je kouzlo přítomného okamžiku, kdy není nic, a přece něco vzniká. Posvátná chvíle, kterou tak lehce opomíjíme. Z těch „zanedbatelných“ přítomných chvílí si však skládáme celý život. Čím prožijeme přítomnost lépe a radostněji, tím lepší a zářivější bude naše budoucnost!

Teď a tady

Jsme lidé různí. Někdo rád vzpomíná, rád žije minulostí. Pohybuje se v jakémsi imaginárním světě, ve kterém byl kdysi šťastný. Možná ze strachu, že přítomnost už nebude tak hezká, se neustále vrací zpět. Blokuje si tak příliv nové energie z vesmíru. Zářivé světlo nemůže proniknout přes „silný závěs“ minulosti. Jiní lidé zase naopak sní neustále o tom, jaké to bude až………! Bez přítomnosti se však nedá utvořit krásná růžová budoucnost. Vzdušné zámky se rozplynou a zářivé světlo nemá ani kam proniknout. Nejdůležitější moment v životě je ten: „Právě teď!" Podle toho jak se cítím nyní, jak smýšlím, se bude utvářet i zítřek.

Byla jsem vždy člověk, který se spíše díval do budoucnosti. Od minulosti jsem se velice lehce dokázala odstřihnout. Spíše jsem očekávala, že až něco bude, tak to bude mnohem lepší, než je to teď! Nevěděla jsem, že dělám tímto uvažováním, jednu ze základních životních chyb. Už jako studentka jsem se setkala s kartářkou. Byla to stará paní, která skutečně vykládat karty uměla. Já byla tenkrát tak moc zvědavá! Dychtivě jsem se vyptávala. Kartářka mi tenkrát ledacos poodhalila z mé budoucnosti. Na věštbu jsem časem zapomněla, ale když jsem dostala nabídku k sňatku, onu paní jsem se pokusila vyhledat. Na staré adrese již nebydlela a nikdo ze sousedů o paní nic nevěděl. Dostala jsem tak jasnou odpověď přímo z nebes. Nemám se ptát, ale mám žít přítomný okamžik. Co bude, si vytvořím sama. Takových lekcí jsem dostala z vesmíru bezpočet, a trvalo docela dlouho, než jsem to úplně pochopila. A přesto jsou chvíle, kdy ještě pořád něco očekávám!

Naše západní civilizace trpí workholismem. Je pro nás nepřípustné, abychom jen na chvíli ustali v činnosti. Když se vrátíme domů z práce, honem běžíme do posilovny, na zahradu, na schůzku, no zkrátka běda nám, jestli nebudeme neustále aktivní. Nedáváme si vůbec žádný časový prostor k tomu, abychom si svoji přítomnost uvědomovali. Naše já se někde v nás, v koutku krčí a čeká, až ta naše „zběsilá jízda“ skončí, ale ona bohužel nikdy nekončí. Pokud nás ovšem něco nezastaví. Často se stává, že vědomí přítomného okamžiku nabudeme až nějakou překvapivou událostí, která nám život převrátí vzhůru nohama. Vzpomeňte si na Ivánka z Mrazíka. Až měl medvědí hlavu, měl čas přemýšlet. Nám místo kouzel může pomoci krátká každodenní meditace, nebo chcete-li krátké zastavení, kdy se pozdravíme se svým „Já“ a zeptáme se ho: „Halóóó, jsi tam? Jak se cítíš?“ Pokud se nám podaří navázat postupně spojení, věřte, že tak získáme daleko více prostoru uvědomovat si přítomnost. Snažím se o to už několik let a můžu vám říci, že výsledky jsou překvapivé.

 Můj život se stal rozkvetlou zahradou, ze které si odnáším každý den nádherné květy. Vše, s čím se v životě setkávám, se stalo zázrakem. Každé probuzení, pití voňavé kávy, rozkvetlé stromy, radost v očích mých blízkých, když se na ně usmívám. Jde o zvláštní kouzlo, které je ve své podstatě velice jednoduché. Chtěla jsem se s vámi o tuto pozitivní energii podělit. Žijme „teď a tady“ a staňme se zářivými slunci, stojí to za to!

Moje životní krédo: „ Život je krásný, ale krátký, a proto zvolněme tempo, ať nás nevyhodí ze sedla, škodaje času, při každém dalším nasedání.“

Autor: Zuzana Zemanová | středa 6.4.2016 10:51 | karma článku: 18,00 | přečteno: 418x
  • Další články autora

Zuzana Zemanová

Touha

Jaká síla nás neustále pohání kupředu? V každém případě musí být obrovská. Způsobuje, že chceme! Chceme žít, chceme být šťastní, chceme být milováni, chceme umět jezdit na kole.......

26.7.2016 v 11:10 | Karma: 12,56 | Přečteno: 149x | Osobní

Zuzana Zemanová

Nahoru a dolů

Žádný jiný směr, jiný pohyb, jen ten nahoru a dolů. V té chvíli jsem netušila, že to takto v životě chodí s železnou pravidelností.

17.5.2016 v 11:00 | Karma: 13,46 | Přečteno: 262x | Osobní

Zuzana Zemanová

Oblečte se, ať vás slyší !

Pochopila jsem za nějaký čas, že nejde jenom o to, navléci se do jiných hadrů a začít v nich chodit. Jak jsem měnila způsob oblékání, začal se měnit svět okolo mě.

4.5.2016 v 10:46 | Karma: 17,76 | Přečteno: 821x | Osobní

Zuzana Zemanová

Dovolená - vstupenka do ráje

Postupně jsem dostávala pokyny k sundání dalších a dalších vrstev svého ošacení. Muž se zatím za přepážkou oblékal, připínal šle a pochechtával se mému zoufalství. Až jsem skončila uprostřed davu pouze v podprsence.

22.4.2016 v 8:18 | Karma: 21,83 | Přečteno: 795x | Osobní

Zuzana Zemanová

O hledání

Každému z nás v životě něco chybí. Někteří, hledají celý život svého partnera, druzí se zase celý život stěhují, jiní hledají svoji ideální hmotnost. Nic si z toho nedělejte! Já také hledám!

31.3.2016 v 7:55 | Karma: 17,75 | Přečteno: 313x | Osobní

Zuzana Zemanová

Světlo

Myslela jsem si, že se probouzím. Já se skutečně probouzela, ale do jiného světa! Byl mě tak příjemný, a tak dobře známý. Nacházela jsem se v jakémsi útlém a tmavém prostoru, ale ten měl východ a tam.........zářilo světlo.

21.3.2016 v 8:42 | Karma: 17,76 | Přečteno: 315x | Osobní

Zuzana Zemanová

Gurmánská Kámasútra - Nejsme odpadkové koše

Milí čtenáři, chci se s vámi podělit o slastné stavy, které si navozuji každý den, tak základní potřebou, jakou je přijímání potravy.

17.3.2016 v 12:51 | Karma: 14,63 | Přečteno: 562x | Ostatní

Zuzana Zemanová

Zlato v hrdle

Zlato! Vždy bude lákat svým třpytem a leskem. Ne každé zlato se ovšem třpytí. Například to, co nosíme v srdci, se netřpytí, ani neleskne, a přece je možná důležitější, než cokoliv jiného.

13.3.2016 v 18:24 | Karma: 10,62 | Přečteno: 233x | Poezie a próza

Zuzana Zemanová

Jak jsem řídila motorové vozidlo

Dnešní článek osloví spíše ženy. Pánové vy se však rozhodně nenechte odradit, klidně čtěte dál! Pustím se na tenký led ožehavého tématu „ Žena versus automobil“

9.3.2016 v 15:09 | Karma: 19,28 | Přečteno: 864x | Ostatní

Zuzana Zemanová

Akordeon - moje vášeň i zoufalství

Dnes potěším všechny, kteří odrostli studentským létům, a přesto nezakotvili v žádné profesi. Nepovedlo se odhalit, na co mají talent, kam patří, a tak se i v pokročilém věku zmítají v nejistotě neustálých konkurzů.

7.3.2016 v 14:04 | Karma: 23,58 | Přečteno: 1146x | Ostatní

Zuzana Zemanová

Eiffelova věž

Dnes poprvé, vítám všechny čtenáře na blogu šansoniérky. Jsem žena, která se od dětství topí v emocích, ale věřím, že v tom nejsem sama a pořád doufám, že ty emoce bude někdo sdílet se mnou.

3.3.2016 v 13:08 | Karma: 14,97 | Přečteno: 444x | Ostatní
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 529x
Šansonierka, textařka, skladatelka a muzikantka. Pojďte se se mnou ponořit do hlubokých vod emocí, vnitřního světa, hledat své já, svoji podstatu, své vnitřní dítě. www.zuzanazemanova.cz

Seznam rubrik